A főjellemzőkről

RPG (1218 katt)

Több szerepjátékban (pl. M.A.G.U.S., AD&D) a játékos karaktereknek különféle főjellemzői vannak, ezek többnyire fizikai és szellemi kategóriákba sorolhatók. Ezeket az értékeket általában véletlenszerűen, azaz kockadobálással határozhatjuk meg. A probléma az az, hogy ezek egymástól teljesen függetlenül jönnek ki, és bár az alkotók próbáltak arra figyelni, hogy nagy valószínűséggel értelmes értékek jöjjenek ki, mégis van arra esély, hogy hibás főjellemzőket kapunk. Persze a kalandmester ilyenkor közbeszólhat, de az ilyen úton végrehajtott korrekció nem tartozik a játék szabályai közé. Lássunk ezekre néhány példát!

1. A M.A.G.U.S.-ban szerepel a boszorkány karakterkaszt. A boszorkány általában egy fizikailag gyenge, de nagyon szép hölgy. A dobási szabályok szerint általában ez így is jön ki, de (igen ritkán) kijöhet egy 18-as erejű, 20-as szépségű karakter is. Hát nem tudom, ki hogy van vele, de egy vasarudat meghajlító, izomkolosszus nőt én nem igazán látok szépnek...

2. Az emberek az orkokat nem túl gyakran látják szépnek. Ezért a szépség ill. a karizma az ő esetükben mindig mínuszokkal számítandó, mivel ezeket emberi mércével kell szemlélni. Igen ám, de egy Orkföldön játszódó kaland esetén, vagy csak egy másik ork szemével nézve egy ronda, agyaras ork igen jóképű is lehet, vagy egyenesen bizalomgerjesztő! Persze egy ember nem találná annak, viszont az orkok az embereket nem látják éppen jóképűnek. Ilyenkor mi a teendő? (Bár én még sohasem dobtam szépségpróbát, de nem is ez a lényeg...)

3. Volt olyan harcosom, akinek az Erő, Egészség értékei átlagon felüliek voltak, és az előtörténetében is sok éves katonai szolgálat szerepelt. Sajnos az állóképessége átlag alatti volt... Hogyan lehet ez, hogy egy sok csatát végigküzdött, jókötésű katona egy rövid futástól is kifullad?

Előző oldal Kapitány