Nihilmester: Hátralévő idő: 129 nap (2006) - vélemények

Ugrás a műre


Rohadék
Felhasználó
2010.10.22 00:24
51 vélemény
Hajrá kapitáááányy!! - fel a vitorlát! hööörrrrr!!! <- ja bocs ez a kapitány szövege
Athor R. Chynewa
Felhasználó
2010.10.02 05:04
47 vélemény
Kapitány, csak arra vigyázz, hogy minden szó első és utolsó betűje a helyén maradjon. :-)

"Egy anlgaii etegyem ktuasátai szenirt nem szimát melyin serenrodbn vnanak a bteuk egy szbóan, az etegyeln ftonos dloog, hogy az eslo és az ultosó bteuk a hölyeükn lneegyek. A tböbi bteu lheet tljees ssze-vabisszásagn, mgiés porbléma nlkéül oalvsahtó a szveög. Eennk oka, hogy nem ovalusnk el mniedn bteut mgaát, hneam a szót eszgébéen."
Kapitány
Fejlesztõ
2010.10.01 06:54
255 vélemény
Ez jó ötlet: írok majd egy olyan programot, amely egy adott szövegben a mondatokon belül összekeveri a szórendet. Lesz egy olyan ága is, amely szavakon belül a betűket keveri össze. Kíváncsi vagyok, mi jön majd ki ebből :-)
Rohadék
Felhasználó
2010.09.30 23:58
51 vélemény
Igen, az hogymég mindig foglalkoztok velem, amiat foglalkozok még veletek én is.8-)
hogy mindig új dolgot lác, anaktudh ató be hogy nem akarok kécer ugyanugy irni és hát az idő elteltével én fejlődök mindig valamere, és mindig akor fejlődök a legtöbet mikor oda se figyelek..
azijen fejlődés is az egyértelműség határainak feszegetése, sőt a fölötte való elsiklás kipróbálása és gyakorlatba való átültetés e.
érted? neked sem árthat, ha kisérleti jelegel kipróbálsz olyat, ami edig eszedbe se jutot vagy pl. talláld meg mi az amihez automatikusan igazodsz, és probáld ki hogy néz ki a mondat akkor, ha nem ragaszkoc egy bizonyos renddhez.. nem azonal jó, hanem mikor csinálsz egy párat (fügetleneket, és ha lehet mindig mást) és viszanézed pár hét mulva. amelyik a legjoban tecik, aból csinálj még egy párat, ez az egyetlen módja hogy fejlőggyé!
bocsi hogy oktatok, de értelmezzed jó;-)L
Jimmy Cartwright
Admin
2010.09.30 14:20
280 vélemény
Ehhe... Köcce! :-)
A lényeg, hogy szvsz értjük mi egymást, de - mint minden gondolkodó, művészetekkel foglalkozó ember esetében - közöttünk is megvannak azok a különbségek, amelyek azzá tesznek mindannyiunkat, amik vagyunk.
Az alábbi hozzászólások pedig - véleményem szerint - alapvetően ezekről a különbségekről szóltak. S lássuk be, csak úgy ismerhetjük meg egymást, a másikat igazán, ha az általunk (általa) sarkallatosnak tartott dolgokról folytatunk eszmecserét.
Természetesen - mint ahogyan azt Kapitány is megfogalmazta - itt a Lidércfényen toleránsak vagyunk, sok olyan dolgot is leközlünk, amelyektől máshol már kiszaladtak volna a világból is. Az olvasó úgyis eldönti, tetszik-e neki az adott alkotás, vagy sem.

Lehet egyébként, hogy kicsit elszállt velem a ló (néha előfordul, meg a franc se nézte, hogy valójában pegazus :-) ), s az utóbbi néhány napban elgondolkodtam ezen. Valószínűleg azért reagáltam úgy, ahogy, mert az utóbbi években elég sok olyan szöveget olvastam - az egyszerű parasztember hirdetésétől kezdve a komoly(?) újságírók nagybecsű műveiig -, amelyeknek nemhogy a lényegét, még az értelmét sem sikerült kibogoznom. Ez főleg abból adódott, hogy képtelenek voltak érthetően megfogalmazni a mondanivalójukat. Úgy látszik, háklis lettem az ilyenekre.

Egyébként tőled már megszoktam egy csomó dolgot, amelyek fölött már át is siklok, de mindig tudsz valami új "hibát véteni". :-)
Viszont asszem, azt még itt nem mondtuk, hogy sosem az írásaid tartalmával, mondanivalójával volt gond - határozottan érdekes, mit ne mondjak, fontos dolgokat feszegetsz -, inkább csak nem volt mindig egyértelmű, hogy a leírt szöveg "hibái" mikor szándékosak, s mikor van esetleg valódi, nem szándékolt elütés, miegyéb.

Vazz... má' megin' sokkat írtam... :-)
Rohadék
Felhasználó
2010.09.28 23:56
51 vélemény
jim beam! cimbim! gratulálok az első önáló hiperprimitivista írásodhoz, mely az utolsó bekezdésed itt.
amúgy nem tudom honan szedted hogy amit leirtál az a valóságban zművészet. de ha teszemaszt ne m irodalmi műként értelmezem (nehezen) , akor azt kel mondjam ebben ami nem közönséges, az igenis művészet.
Jimmy Cartwright
Admin
2010.09.28 20:35
280 vélemény
Drága mindenki!

Az utolsó szó jogán még egy-két dolgot hozzátennék. Rögtön azzal kezdem, hogy megcáfolom az alábbiakat: „1. ki kezte a szőrszálhasogatást?? én csak írásokat kültem be. a reakciók voltak itt a felháborodás, a harc kiprovokálása.”
Mert hogyan is kezdődött ez a sok tanulsággal járó pengeváltás?
Kedves Ida felhívta a figyelmed, Rohadék, hogy olyan fogalmazást talált az írásodban, amely véleménye szerint hibás. Erre te „Hejesirás... baromság...nem kötelező semi” és „Amugyis szard má le hogy hogy irok, AMIT ikrok az alényeg” hozzászólásokkal reagáltál. Ezek miatt A.r.C. és én is úgy éreztük, hogy megsértetted szerkesztőségünk egyetlen nőnemű tagját, így egyfajta védekezésként, neki igazat adva szólaltunk fel. Ám ha például azt írod a fenti hőzöngés helyett, hogy „az szándékos, ez meg ez az oka, hogy így írtam”, nem alakul ki ez az egész. (Gyanítom, hogy ezt te másként látod, és már csakazért se adsz nekem igazat. :-) )

Az, hogy ki hová és mennyi idő alatt jut el, nagyon sok mindentől függ. Számtalan példát hozhatnék még fel a tiéd mellett (Karcolat, FictionKult, Avana, Magyar Star Wars Klub), de mind csak azt bizonyítaná, hogy mindenki más tempóban, más célokért, más lehetőségek között munkálkodik. Meg aztán talán az sem elhanyagolható, hogy mit gondolnak az adott csoportról, mennyire ismerik őket, mennyire elismertek, egyáltalán kik ismerik, milyen kapcsolataik vannak, s milyen ezen kapcsolatok minősége.

A magyar nyelv és az Én kérdésében + eyg ksi heyl esír áss.
Ha tetszik, ha nem, ma Magyarországon nem csak hogy általános, elfogadott, hanem egyenesen majdhogynem kötelező, hogy legyen egy írónak angolszász neve. Ezt hoztuk magunkkal a kilencvenes évekből, amikor betört a nyugat. (Ámbár örömmel tapasztalom, hogy ma már – többnyire a Galaktikát kiadó Metropol Média <Ejj, be szép magyar kifejezés ez es!> – berkein belül publikáló írók a saját nevüket használják. Pl.: Csepregi Tamás, László Zoltán, Antal József) Én a „Jimmy Cartwright” álnevet a nyolcvanas évek vége óta hordom magammal, ám emellett mindig lehetett tudni a valódi, polgári nevem is. Ettől a „cimkétől” még törekedhetem arra, hogy a magyar nyelvet, mint olyat ápoljam. Sőt, valahol – épp az angolszász álnév ellensúlyozására – ez egyfajta kényszer is. Természetesen egy csomó idegen szó épül be a nyelvünkbe – mint ahogyan másokéba is. Ezek főleg valamely szakmák szakszavai, amik egy idő múlva szlengesednek. Viszont az, hogy kényszeredettel lefordítják pl. a „File” kifejezést „Fájl”-ra, speciel nekem fáj.
Egy szóval sem mondtam, hogy nem gondolkodtam el azon, miért mondják mások, hogy a magyar nyelv a legcsodálatosabb. De erről több szakdolgozatot, diplomamunkát, értekezést, könyvet, akármit is lehetne írni; nem lehet néhány mondatban kifejteni, s nem is érdemes.
Lyouwan, a kór hagyúk az heyle síráss tot. :-):-):-) (Ennek a mondatnak a leírása fizikai fájdalmat okozott számomra. Yo wolt. :P )
Amúgy az biztos, hogy kurva nagy teljesítmény úgy írni, hogy mindenféle helyesírási szabályt mellőz az ember, mert valahogy ösztönösen arra törekszik az író, hogy ne vétsen hibát. Nem mellesleg csak azt tud igazán helytelenül írni, aki pontosan tudja, hogyan kell helyesen.

Innentől 18+! De komolyan!

Tényleg durva!

Csak saját felelősségre!

Biztos megértetted?

Akkor hagymennyen!


Művészet? Mi a művészet? Mi különbözteti meg a művészkedéstől? A gondolatok közlése mellett szórakoztathat-e a művészet? A performansz művészet? Művészet-e, ha összehugyozok egy csomagolópapírt, megvárom amíg megszárad, egy jókora fosás után kitörlöm vele a seggem, ráokádok, majd hagyom, hogy mindez rászáradjon? Ezután felvágom az ereim és összespriccelem, majd miután kiszabadultam a fehér köpenyből a rácsok mögül, élve megnyúzom a kutyám és a macskám, hogy szőrméjükkel a főtérről kivágott, évszázados tölgyből készült hevenyészett léceket azzal borítsam, amelyekből képkeretet eszkábálok, s az előzőleg elkészített művet ráfeszítem. Mindennek tetejébe még elviszem ezt egy puccos galériába, ahol magánteremben kerül kiállításra, hogy a sznob újgazdagok egy jót maszturbálhassanak a látványra, s a kispriccelő, kifolyó nedveikkel gazdagíthassák. Végül pedig valami aberrált milliárdos belerakja érte a zsebecskémbe a 10 millió dollárt. Alkottam ezzel valami újat, valami maradandót? Netalán elpusztítottam valami fontosat? Akár többet is? Adtam vele valamit bárkinek ebben a szar életben? Nincs valódi válasz, mert ahány ember, annyi, válassz.
Athor R. Chynewa
Felhasználó
2010.09.28 09:56
47 vélemény
Igazad van, itt tényleg abba lehet fejezni. A közös nevező esélye minimális, merthogy elbeszélünk egymás mellett. Ezt a fajta művészi megfontolást én soha nem fogom megérteni. Sem pedig az önteltség ilyen magas fokát.
Nyilván az én készülékemben van a hiba...
Kapitány
Fejlesztõ
2010.09.28 07:14
255 vélemény
Úgy gondolom, kár is ezen tovább vitatkozni. A Lidércfény mindig is a befogadó, elfogadó stílusáról volt ismert. Rohadék ily módon fejezi ki művészetét, szerintem fogadjuk ezt így el, hiszen ő nem tudatlanságból vagy igénytelenségből, hanem művészi megfontolásokból fordul el az általunk tisztelt helyesírási szabályoktól.

Egyébként pedig továbbra is olvasni fogom az írásaidat :-)
Rohadék
Felhasználó
2010.09.28 02:01
51 vélemény
Tisztelt mindenki.
jim: harc. 1. ki kezte a szőrszálhasogatást?? én csak írásokat kültem be. a reakciók voltak itt a felháborodás, a harc kiprovokálása. 2. egyébként ez nem harc, ahoz egyenlő elenfelek kelenek.
16 év alat eljutottatok... hova is? ahova mi 2 év alatt? 2008 márc.-2010 09.:15 utcai és 4 hivatalos kiálitás miskolcon és pesten, 16 saját ócska film (havonta kb. másfél), 9 nyomtatott lap, utcai reklám-óriásplakátok tucatjainak megsemisitése il. meggyalázása, 4 kiselőadás-felolvasás, 4-5 újságbanszereplés, 2 tévé, na jó abbahagyom. ez most kérlek ne érsd félre ,nem nagyzolás, az értelmére világits rá: egyik se ért igazán sokat annak fényében, hogy EGYÜT VOLTUNK, EGYÜT ALKOTTUNK JÓL ÉREZTÜK MAGUNKAT. mert csak ez a fontos.
most pedig a te fejeddel próbálok gondolkodni kicsit: amikor leirod azt, hogy NYÚSZ, máris rombolod a magyar nyelvet. hogy JIMMY CARTWRIGHT vagy és nem mittudomén, Kardos János, máris rombolod a magyar nyelvet (ez anonimusra is és minden faszomangolszász nevűre vonatkozik). leirod hogy fájl, ez nem magyar eredetű szó, de könyörgöm , a magyar nyelvre csak úgy rámondani, milyen gyönyörű, anélkül hogy elgondolkodnál ennek az okán? lenyúltunk minden kezünk ügyébe eső szót és átalakitottuk magunkéra: fájl, vinyó, sztereó, lavór, kukorica, dufart, stbstb... a helyesirás egy akadémikus faszság, utólag húzták a magyar nyelvre, tehát nem veleszületettinentől kezdve leváalaszhatóvá válik. nincs szükségem külalakról szóló kioktatásra. reakciós ostobaságnak tartom. hogy emiat nem olvasnak el, azzal aláirják a szegénységi bizonyitványukat - disznók közé szórt gyöngy ese. ez nem lesz az én hibám! a művészetnek nem a szórakoztatás a célja vagy értelme. arra ott a tévé. amit csinálok nem azért csinálom mert nyelvújitónak tartom magam, hanem szarok a hagyományokra és lófaszt minden tahónak a seggébe.
a festős példádhoz anyit tudok hozáfűzni, nem a festő csinált belőle miliókat érő képet, hanem az a faszkártya, aki annyiért megvette a név miatt. nem a művészt hibáztatom, ő okosan megoldotta, hogyan keressen lóvét. én egy forintot se adtam volna érte speciel, de a szándékát értékelem, ezért művésznek tartom, ami nem a kreativitására vonatkozik.
én nem játszom a nyelvel. vigyáz a szavaidra. az írás számomra nem pusztán játék, és nem inteligens hobi. egy írásom kedvéért sirva és üvöltve egy üvegbe is belebasztam, hogy véres legyen a papír, amit belefogalmaztam. ez nem mazohizmus, mielőt ezel jöne valaki, mert akor töbször csinálnám, de sosem csinálok semit kécer a művészetben, tehát ez nem gyakori, csak egyetlen alkalom volt és az is marad.

ANonymus: lázadni nem lehet csak egyféleképpen. ami csak hasonlit rá, az nem lázadás.
igen, tudom hogy jószándékuak vagytok. ezért nem anyázok
:lol::lol:
értelmezési hibád: nem számit mit akarok közölni a világgal mert anak súja nézetfügő. nekem legalábbis. aki nem érti, amit én értek, nem baj: akkor van baj, ha kurvára mást ért belőle, mint amire utal a szöveg. részletesebben: irok valamit, ami töbféleképen értelmezhető, hülye példa: kimentem a bótba borért. ebből valaki azt is értheti, hogy 1. kimentem levegőzhni, vagy 2. le akarom inni magam, vagy hogy 3. magányos vagyok, ezért megyek, vagy hogy4. csak borra van pénzem, vagy hogy 5. kenyerem van már otthon, de bor még nincs, ezéert kényszerűségből újra le kell mennem, pedig már voltam... stb.stb. akármeddig. nekem akkor van gondom mikor az értelmezés a következő: kiugrott az ablakon egy bor miatt! hát ez de hülye! érted? semi köze az egészhez! itt is ez van: egy szó nem fordul elő arról hogy a nihilmester szereplője egyáltalán lány vagy fiú!!! baszdmeg! fogadjunk nem tudod!
nevetségessé tesz a hiteltelenség? nem szoktam és nem is akarok politizálni csk most semmi kedvem más példán gondolkodni: orbán szerint gyurcsány nevetséges. gyurcsány szerint meg orbán. most kinek van igaza? nem a név érdekel, hanem a bizonyitható indok. de erre nem kell válaszolni, csak értsd ahogykel és kész. téma lecsuk.
aki engem nem vesz komolyan, az ne vegyen it senkit, se máshol, csak azért mert szépen ír. képmutatás. beképzeltség. strucpolitika. undorito.
lázadó korszak? olyan valóban van a kisembereknél (akik nem ALKOTÓK). kétlem hogy ha a helyesirásnak megfelelően (de unom már ezt magyarázni) irtam volna ide ezeketa szarokat, értenék annyian amenyien szeretném....
ezt a kertészkedős példát nem tudom értelmezni, mi köze bármihez? már hogy én arólbesz éln ékami vagy irnék ami nek nincsk özie az íráshoz? ennyire még nem ismertek félre!!! még a tolat fogó ujjaim végére is azt tetováltattam ember! hogy én ÍRÓ vagyok!
felvilágositás? nincs rá szükségem (tőled semikép, bocsásmeg, nem gunyolodok). itt én világositok fel egyedül, itt csak támadások vannak méghozzá többen egy ellen. na jó Kapitány fasza gyerek, ő érti egyedül eddig ezen az oldalon, mi a stájsz. 3-an kető elen.
ida: véres csulát köpök a konvencionális olvasóim szeme közé, hadd csurogjon le.nem érdekel kihez jut el a mondanivalóm.ha nem olvassa senki az irást, ezt aláirom, nem ér semmit. csak akkor van baj, mikor rájössz, hogy attól még irhac! attól még szabad!! kimonta hogy aba kel hagyni? és ha monta kit érdekel???
a hejesirás nem olyan mint a levegő, csak az írás - és az iscsak a mexálotaknak mint én. a helyessége relatív - ki is volt szeméjszerint, aki kitalálta, hogy a gerej az pontos jé vagy elipszlonos? mi az indok hogy nekem őrá kel halgatni???. többet nem mondom.
heylesirásal kapcsolatos témában nem fogok válaszolni, mert kimeritetem atémát, csak ismételketném magam.

sokal rövidebet akartam irni, mindegy ez nem lesz mexokot.kapitány a fasza csávó, rá halgasatok!
Kapitány
Fejlesztõ
2010.09.27 19:35
255 vélemény
Bár számomra is különös fontossággal bír a helyesírás, legalábbis igyekszem mindig helyesen írni, ettől függetlenül én mindig szívesen olvasom Rohadék műveit, ugyanis - helyesírás ide vagy oda - stílusukkal kilógnak a többi írás közül. A stílusa nem épp szokványos, de egyedi, és éppen ezért jók a művei.
Ida
Admin
2010.09.27 17:43
1326 vélemény
Kedves Rohadék! Most eltekintek minden eddigi hozzászólástól, és csak arra, és csakis arra reagálok, ami rám tartozik.

A helyesírás szerintem olyan, mint a levegő. Ha minden rendben van vele, akkor fel sem tűnik a létezése, ha viszont gondok vannak, akkor azok azonnal elvonják a figyelmet a mondanivalóról. Amikor az írásaidat olvasom, komoly erőfeszítésbe kerül, hogy ne javítsak ki minden hibát, és figyeljek arra, amit ki akarsz fejezni.

Sajnos az írás és a nyelv használata sokkal kötöttebb, mint pl. a festészet, mert az olvasó, ha nem fogalamazol pontosan, félre fog érteni.

A másik dolog. Ha nem írsz helyesen, akkor feljogosítod a konvencionálisabb olvasókat, hogy az első két sor után finnyásan elforduljanak a műveidtől, így soha nem fog hozzájuk eljutni a mondanivaló, és ennek még örülni is fognak. Mit ér az írás, ha nem olvassa senki? :roll:
Athor R. Chynewa
Felhasználó
2010.09.27 12:36
47 vélemény
Értem én, elhiheted. Lázadni akarsz. Oké.
Szal szerinted a írásaid értelmezését megnehezíteni lázadás. Mondjuk oké.
Hidd el, én is vágom, hogy nagy a szar körülöttünk. Szerintem aki nem vak, az látja. Ha tenni akarsz ellene valamit, az is rendben. De véleményem szerint - és ez csak az én véleményem - ezzel a fajta viselkedéssel, már meg ne haragudj, de ellenszenvessé teszed azt, hogy lázadsz. Valahogy olyan érzésem van tőle, hogy ha Ez a lázadás, akkor nem kérek belőle. Biztos van más, jobb út is a lázadásra, és azokkal talán még eredményt is el lehet érni.
Elhiheted, hogy sem Ida, sem pedig jómagam nem a hibákba való belekötésen éljük ki magunk. Mint ahogy azt is elhiheted, hogy csupán a segíteni akarás, a jó szándék vezérelt mindkettőnket.
Aztán. Tényleg azt hiszed, hogy az a fontos, más mit olvas ki a művedből? Na ez egy állati nagy tévedés. Az számít, hogy Te mit akarsz közölni a világgal. Hiszen épp te mondtad, hogy aki nem ért meg, az bekaphatja...
Tehát. Ha jól értelmezem, akkor szándékosan írsz hibásan, mert úgysem értenek meg, de épp az a célod, hogy mindenki mást olvasson ki a művedből, viszont ha nem azt olvassák ki, amit te szeretnél, akkor bekaphatják. Magyarán mindenki bekaphatja.
Ja, a "hiteltelenné" kifejezés. Látom, ez is megfogott. Ez kb. azt jelenti, hogy ha olyan formában közlöd a mondandód, hogy az nevetségessé tesz téged, akkor az olvasó esetleg megjegyzi a neved, ésnem fog komolyan venni. Egy sci-fi, vagy egy fantasy mű is lehet hiteles, ha az olvasó élvezi az olvasását. Másik példa: Ha olyasvalaki magyaráz a kertészkedésről, aki még életében nem látott kapát. Remélem eredményes volt a felvilágosítás.
És végül: én nem azt mondtam, hogy nem nőtted ki a lázadást. Azt mondtam: nem nőtted ki a lázadó korszakod. Ez utóbbi a kamaszkor velejárója, és a delikvens ebben az állapotban minden ellen lázad. Látod, vannak olyanok, akiknek hiába írsz helyesen, akkor sem képesek mondandódat értelmezni. De ez már nem a te felelősséged, legalábbis, ha helyesen írsz.
Jimmy Cartwright
Admin
2010.09.27 12:36
280 vélemény
Ok, kezdem érteni, miért, mi ellen lázadsz, miért van benned ennyi harag, düh, mint ami majd minden írásodból, hozzászólásodból kiviláglik.

A Lidércfény azonban nem harctér.

A Lidércfényt (sőt, már a Nyúszt majd a Ne0Lógiát is) kezdettől fogva mások és a magunk örömére, kikapcsolódására hoztuk létre. Az elmúlt 16(!) évben pedig rengeteg munka, idő, és bizony 2007 óta nem kevés pénz ráfordításával jutottunk el idáig. (Kérdés persze, hogy hol is van az az idáig, hogy az út elején járunk-e még mindig, vagy annál már tovább jutottunk.) Ezidő alatt kialakult egy olyan összetartó, kitartó csapat, amelynek tagjai képesek a felmerülő kérdéseket, nehézségeket, véleménykülönbségeket, nézeteltéréseket higgadtan kezelni, értelmes ember módjára megbeszélni, s minimum mindenki számára elfogadható döntést hozni.

Az indulástól kezdve (s itt megint felemlegethetném a Lidércfényt megelőző projektjeinket) kifejezetten fontosnak tartottuk a helyesírási, fogalmazási, stilisztikai, nyelvhelyességi normák minimum alapszintű betartását.

Hiszen van egy csodálatos nyelvünk, a magyar, amely nem csak a hazai, hanem bármely más nyelvterületen dolgozó (szak)ember szerint is a világ legszebbje, egyben legnehezebbje. Írhatnám még, hogy ősnyelv, teremtő nyelv, de már ezek nélkül is elég ok az előző mondat arra, hogy ne pusztítsuk, ne romboljuk tovább, hanem igyekezzünk azt mindinkább megőrizni.

Személyes véleményem szerint már a nyelvújítás vezéralakjának számító Karinthy is tudatosan rombolta nyelvünket, s komolyan tűrtőztetnem kell magam, amikor pl. olyanokat vagyok kénytelen olvasni, mint amilyeneket mondjuk te írsz. Látszik is, magad is elismered, hogy szándékosan borítod fel a szabályokat, ám ez az emberek 99%-ában visszatetszést kelt, így el sem jutnak a mondanivalóig. Következésképpen nem fogják olvasni, nem lesznek rá kíváncsiak, mert nem értik.

Mondok egy példát. (Ez itt tipikusan hiás fogalmazás egyébként, mert itt legföljebb írhatok...)
Volt egy művész, egy festő, aki már annyira nem tudott magával mit kezdeni, annyira unta mindegyik irányzatot, hogy eldöntötte: olyan festményt alkot, amilyet még senki. Fogott hát egy rakat szürke festéket, olyat, amilyet a katonák használnak. Vett egy hatalmas vásznakt (ha jól tudom, 5x3 métereset), majd az összes szürke festéket rákente, szépen, alaposan, hogy árnyalatnyi különbség se legyen sehol. A "művet" kiállították, s a keresztségben a "Szürke" nevet kapta. Ma milliókat ér, dollárban. Megreformálta a művészetet? Elért valamit? (Legfeljebb azt, hogy beszélnek róla, s az átlagember maximum szerencsésnek tartja amellett, hogy kijelenti, az illető nem normális.)

Azt írtam, hogy a Lidércfény nem harctér, hanem a "béke szigete". Azonban aki rendszeresen olvas bennünket (onlájn és offlájn is), azért felfedezhet több olyan témát, írást, amelyekből kiderül, hogyan is viszonyulunk a világhoz, illetve szép magyar hazánkhoz. Ám ezeket is igyekszünk úgy megírni, megfogalmazni, hogy az irodalmilag rendben legyen, s az olvasó eljusson odáig, hogy megértse a mondandónkat, hogy talán el is gondolkodjon rajta, esetleg utánanézzen, utánajárjon. A tollforgatónak ma Magyarországon az igaz, tiszta magyar szó a fegyvere, amihez pedig elengedhetetlenül hozzátartozik a közérthetőség.

Hmm? Hogy időnként mi is eljátszunk a nyelvvel a Neoprimitivizmuson keresztül? Persze. Ám az vállaltan a "marhaság" kategóriába esik, amikor kitör belőlünk a felgyülemlett feszültség.

Az pedig, hogy a Lidércfényen kívül miként küzdünk a Hazánkért, úgy gondolom nem erre az oldalra való, hisz az már napi szintű politika, ga(rá)zdaság, stb. Amit azonban mondhatok, hogy igyekszünk a saját portánkon kitakarítani. Figyelmedbe ajánlom még az általunk készített Tehenészeti honlapunkat is a témában. (A Linktárban megtalálható.)
Rohadék
Felhasználó
2010.09.27 01:50
51 vélemény
Nincs igaza anonimusznak, sem idának, sajnálom. elárulom, általánoságba Nem szándékozom ojan embereknek irni, akik azzal foglalkoznak, hogyan kössenek az írásombaakik a boritóról megitélnek egy könyvet, azok az emberekkel is igy tesznek. ezeknek az emberkenek a véleménye nem mérvadó. Higgyétek el, szándékosan irtam minden betűjét (nem szavát, BETŰJÉT) úgy, ahogy, a nyelvtani szabájok a legmoderneb irodalomról leperegnek - ezt azért tehetem meg, mert ha akarnám, újra helyesirásiver sengyt nyerhetnék, de abban nincs alkotómunkásság. némi gyakorlással, és az akadémista felfogás mellőzésével, ami átjáró a modern irodalomba, nektek is menne. remélem, persze úgyis leszarlyátok. ha az emberek kötekedésnek vesznek valamit, tökmindegy, milyen szándékkal írom, jim. ezért értelmét vesztette azzal foglalkozni, milyen hangnemet ütök meg. aki érti, amit írok, az pontosan olyan, aki valakit nem a kinézetéről ítél meg. anonimus és idasajnos úgy tűnik, képtelen elszakadni attól, amit beleneveltek, nem láttam a saját gondolataikat, csak ragaszkodását tananyagokhoz, aminek semmi köze a művészethez, pontosabban annak megújító szándékához. művészetet abszurd tanítani, mert mindig változik. ezekkel a hibákkal azt üzentem: szarjál arra, amit tanultál, irj úgy ahogy a szived diktálja, és nem holmi tucat tankönyvek! mivel minden ember különböziik (remélem/1előre) ezért mindenki mást von le egy-egy irásból. ebből az következik, nem lényeges egy irodalmi műben - legalábbis egy modernben, amit még nem tanitanak, mert az amugy is lehetetlen- hogy egyérteműségre törekeggyek. ez egy konvenció, a francbavele! sokkal izgalmasabb az elenkezője, sokalinkáb picsánrúg. jó lenne egyébként a nihilmesterrel foglalkkozni itt, aki engem nem vesz komojan, az ne vegyen itt senkit.se máshol,
hiteltelenné? az miért fontos az irodalomban? hát a szkifibe mi a hiteles? a fojóból kiemelkedő szörnyek, vagy akárhonnan származó űrlények, azok hitelesek? összekeverni a ragokat betűket, melőzni helyesirást (ami még nem volt pl. a rovásiírásba - nem okot kell keresni, hanem rádöbbeni: szabad!! megteheted! élj vele! ne görcsölj a heyességeket, abban mi a élvezet? az más ha téged már megidomitottak, neked az lesz az élvezet, hogy lánccal a nyakadon próbálsz elérni egy odadobott csontot..
kinőni a lázadást? aki nem lázad, azt sugalja minden rendben van.derék, csak az a baj ezzel, hogy ezen a világon, ebben az országban ,ezekke a mentalitásokkal SEMMI SINCS RENDBEN, és én ezt nem tudom tétlenül nézni, mint TE öregem, aki azzal hogy befogja a száját azt állitja: kinőttem a lázadást - te még bele se nőttél.jó lenne ha kinyitnád a csipádat. kurvanagy szarságok történnek, és ilyen kreténséggel, mint hoy most kihagytam egy betűt, elhiheted nagy ivbenszarok. jim, a végén igazad van, dehát ezel magad feleltél meg a saját felvetésedre. csak értelmezd.
Jimmy Cartwright
Admin
2010.09.21 20:18
280 vélemény
Egyrészről: "Éljen az anarchia, semmi hatalmat senkinek!", "Teljesen mindegy, mit csinálsz, a világ úgyis a Káosz felé halad."

Másrészről: Idának és Chynevának is igaza van. Ez alapvetően nem helyesírási hiba, hanem rossz fogalmazás. Ez még alapvetően nem gond, ha érzi az olvasó a szándékosságot, ám itt ilyesmiről szó sincs. Ez amolyan "most így írom, mert így van kedvem", az átlag olvasó meg néz bambán és fogja a fejét, így a mondanivalót sem érti meg. Nem mindenki olyan, mint én, hogy kevésbé érdekli _hogyan_ van megírva valami, s inkább a mondanivalót nézi.

Harmadrészről: "Azt kapod vissza, amit másoknak adsz." Szóval ha úgy viszonyulsz az emberekhez, ahogyan az írásaidból kiderül, akkor mondjuk én a helyedben nem csodálkoznék azon, hogy ők is hasonlóképp viszonyulnak hozzád. Ma már nem divat toleránsnak, megértőnek lenni. Sokkal trendibb tündibündi szerkóban, csorgó nyállal shoppingolni, kultúrát meg még hírből sem ismerni...
Athor R. Chynewa
Felhasználó
2010.09.21 14:16
47 vélemény
Most így hirtelen eszembe jutott valami; egy klasszikus.
Nyilván te is ismered:

"A királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz ha mindnyájan beleegyeztek én nem ellenzem."
Athor R. Chynewa
Felhasználó
2010.09.21 00:36
47 vélemény
1. - Egészségedre. És - Gratulálok.
2. - Nem nagyon tartom valószínűnek, mert ezen hibákkal nem üzentél semmit. Csupán saját "primitívségedet". ;-)
3. - Csak akkor fordulhat elő, hogy nem vesznek komolyan és kiröhögnek, ha olyan formában teszed közzé mondandód, hogy saját magadat teszed hiteltelenné. S mivel nem vesznek komolyan, így nem is foglalkoznak veled, így még arra sem méltatnak, hogy "kommenteljenek". Az utolsó pár szóhoz pedig lásd: 2. pont, 2. mondat.

Mindent összegezve pedig: tényleg nem vágom, mi is a problémád. Az egyértelmű, hogy valami ellen lázadsz - talán minden ellen - de fel nem foghatom, mi ellen. talán - de csak talán - nem sikerült kinőnöd a lázadó korszakodból. Van egy-két ilyen ismerősöm, de ők legalább olyan formában alkotnak, amit olyan olvasók is élvezhetnek, akiknek sikerült. Félre ne érts, nem a "művészetedet" bírálom. Csak nem értem.
Mint ahogy azt sem, miért jó véletlenszerűen összekeverni a ragokat egy novellában.
Rohadék
Felhasználó
2010.09.20 23:36
51 vélemény
1. heljesirási versenyt nyertem már áltiban.
2. baromságot beszélsz, te "hüje". ;-) biztos nem hinéd el ha azt mondom szándék os volt az a hiba amir e felhivta a csaje a figyelmem...
3. aki a mondanivalóimat nem veszi figyelembe és kiröhög, az egy fasz, azt elzavarom a kurva annyába.
Athor R. Chynewa
Felhasználó
2010.09.20 07:00
47 vélemény
Már ne is haragudj Rohadék, de ezzel nem tudok egyetérteni. A helyesírás nem azért fontos, hogy lássák az olvasóid, te meghajolsz a rendszer előtt, hanem azért, hogy az olvasóid mindig tudják, mit is akarsz mondani tulajdonképp. Ha a tévesztéseid szándékosak, az egy dolog; de jól tennéd, ha csak olyan hibákat vétenél, amikről egyértelműen süt, hogy szándékosak. (pl.: hüje). ha ez nem így van, tehát az olvasóid gondolhatják rólad, hogy valóban ilyen a helyesírásod, akkor az téged tesz hiteltelenné, és ahelyett, hogy elgondolkoznának a mondanivalódon, csak kiröhögnek.
Más kérdés, hogy amit Ida a figyelmedbe ajánlott, az tulképp nem is helyesírási hiba, hanem fogalmazási, ragozási... tehát értelmetlen szópárosításra hívta fel a figyelmed. Mintha a magyar nyelv alapjaival volna problémád. Ezen a szinten pedig a lázadásra hivatkozni már röhejes.
Nem kötözködésképp, csak véleménynyilvánítás.
Rohadék
Felhasználó
2010.09.20 01:41
51 vélemény
Amugyis szard má le hogy hogy irok, AMIT ikrok az alényeg
Rohadék
Felhasználó
2010.09.20 01:34
51 vélemény
Hejesirás... baromság...nem kötelező semi
Ida
Admin
2010.09.19 16:03
1326 vélemény
"...akikbe eleddig rengeteg időt és energiát fordítottam. Mindent, hogy éhesen, fáradtan a már jól ismert apátiába, kilátástalanságba, ön-, és közgyűlöletben maradjak."

Ennél a résznél nem stimmelnek az igék vonzatai:

energiát fordítani valakire
maradjak apátiában, kilátástalanságban

Előző oldal